Ouderparticipatie

Verteltassen

Enkele schooljaren geleden zijn de verteltassen ontstaan. Hiervoor komen we maandelijks samen. Deze zijn gemaakt voor peuters en kleuters. De verteltas is goed voor de taalontwikkeling van de kinderen, voor het ontwikkelen van woordenschat en voor het leesplezier. We ontlenen volgende thema’s:

Leesbegeleiding van het eerste tot en met het vierde leerjaar

Leesoma’s en -opa’s: op maandagnamiddag (van 13 u tot 15 u 45) komen we samen in de eetzaal van de lagere school. De grootouders begeleiden groepjes kinderen bij het lezen. Elke grootouder is van harte welkom.

Oudercomité

Het oudercomité ondersteunt de school tijdens de verschillende activiteiten (schoolfeest, open-klasdag, …).

Wie interesse heeft om in het oudercomité te komen, mag contact opnemen met onze voorzitter Véronique Vercauteren of een mailtje sturen naar oudercomité@deletterfant.be of volg ons op Facebook: https://www.facebook.com/oudercomitedeletterfant/

Wil je toch meehelpen aan een activiteit, maar heb je geen tijd om naar de vergaderingen te komen, aarzel dan niet om onze voorzitter te contacteren. Alle hulp is welkom!